Ojsan, Jag Glömde Visst...

Jag vet inte redigt vad som har inträffat men en rätt så kvalifiserad gissning skulle vara en drabbning av senilitet. Börjar ju trots att komma upp i åren så helt osannolik känns inte diagnosen. Titt som tätt glömmer jag av saker åt höger och vänster sattsejja. Värst av allt kan möjligen vara att det hela bara eskalerar alleftersom tiden vandrar.
Några smakprov på min expanderande drabbning ska givetvis fås:
Går till affären och ska handla ingredienser till köttfärscrepes - glömmer köpa köttfärs.
Åker till gamla lägenheten för att rensa lite - glömmer nyckeln.
Sitter arg i bilen påväg tillbaka - inser att jag visst har nyckeln med mig.
Glömmer av att dagens p-piller intag redan är avklarat - tar ett till piller
Glömmer av saker jag vanligen gör varje dag och har så gjort i ca 15 år eller någe.
Givetvis är jag på tok för senil för att ens minnas fler av mina otaliga missar den senaste tiden.

Jag förstår inte detta. Kan det möjligen vara denna tropiska hetta som så brutalt, men ack så trivsamt, har våldgästat det långa landet falukorv som ställer till med kaos i Beccas stackars överhettade hjärna. Man vet inte.

Men vad ska man göra åt saken? Har ingen susning.
För om man kommer på en briljant plan har man ändå glömt den strax därpå...


image358
Denna vigulanta dama kan möjligen ha något med detta inlägg att göra... Men jag minns inte så noga.




Typiskt oxå att man har en man som är minst lika förvirrad... Det kanske är nått som smittar?!?  WatchOut=S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback